Love is Calling Kapitel 9

Han sov så sött så jag ville inte väcka honom.
Istället pussade jag honom på pannan och försökte somna om men det gick inte.
Jag tittade på klockan som hängde över dörren, klockan var halv tolv.
Vi skulle åka vid ett så jag bestämmde mig för att väcka Eric.
Men det var inte så lätt så jag kicklade honom och då flög han upp hur sängen.
Jag kunde inte hålla mig för skratt det såg så roligt ut...
_______________________________________________________________________________________________________________


*

Vi åt upp frukosten och såg till så vi hade med oss allt, sen sa vi hej då till mamma och pappa.
Äntligen skulle vi åka till helsingborg.
Det skulle bli en lång bilresa och vi hade lovat att ta det försiktigt.

Mamma blir alltid orolig när jag åker bort själv och speciellt nu när det är vinter.
Men vi har tur för det finns ingen snö.

*
Eric och jag pratade om allt möjligt.
Eric körde, även fast jag fick ett körkort för ungefär en månad sen.
Men han är en bättre bilförare och vet vägen bäst.
Plus att jag alltid blir så himla trött på långa bilresor.

En timme senare, Erics perspektiv:

Moa sov så sött, det var ganska långtråkigt att inte ha någon att prata med.

Jag satte på radion, men inte så högt för att Moa inte skulle vakna.
"Hotter than fire" började spela efter ett par låtar, jag sjöng med.
Hon kanske ska vanka nu.

Hon ska få hämnd för det hon gjorde imorse mot mig.
Jag tänkte efter hur jag skulle kunna väcka henne, sen kom jag på ett perfekt sätt.

Jag skruvade upp volymen tillräckligthögt för att få henne och vakna.
She rocks that outfit for me, red dress H O T indeed ,spelade radion.

Moa öppnade ögonen blixtsnabbt, jag skrattade.
Hon såg så rolig fast söt ut.
-Hämnden är ljuv,skrattade jag.

-Tack Eric det här ska du få för!,sa hon samtidigt som hon försökte göra en ledsen min men det gick inte så bra.
-Det går inte att vara sur på dig, skrattade hon.
-Så bra då!,sa jag.
Vi svängde in på staoil för att få röra på oss och gå på toa.

Vi var inte så hungriga än så vi  köpte bara lite godis och Moa köpte en såndär FRIDA tidning för tjejer.
Efter en lång bilresa var vi entligen framme i min hemmastad helsingborg.

Moa såg ut som ett litet barn när hon titta ut nyfiket genom fönstret.
Vi skulle först åka till mamma och vara där i två dagar och sen hos pappa i två dagar.
När vi var framme vid mammas blågråa hus tänkte jag vara snäll och öppna Moas dörr åt henne , men jag han inte ens blinka innan hon var ute ur bilen. 

Moas perspektiv:

Äntligen skulle jag få träffa Erics syskon och föräldrar.
Jag visste vad de hette och så, de hade jag lärt mig under den tiden jag var ett "Saade fans" det är jag fortfarande såklart 
men också Erics flickvän.

*

Eric och jag fick vara i gästrummet.
Vi packade upp lite och jag trivdes redan.

När Eric och jag gjort klart allt gick vi hand i hand ner till vadagsrummet där Erics mamma och hennes "pojkvän" och syskon satt.
Vi fikade och vi berättade hur vi träffades osv, Eric och jag satt brevid varandra och höll fortfarande varandra i handen.
Det kändes tryggt att hålla världens underbaraste människas hand.

 

Inte världens bästa kapitel men jaja hoppas ni gilllar det:) <3



Kommentarer
Postat av: Josefin

SJUKT BRA! MER! <3<3<3

2012-01-14 @ 08:49:14
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Bella

VÅGA INTE SLUTA SKRIVA! Du gör dom hur sjukt bra som hälst! Älskar dom. Blev tår ögd när jag läste kapitel 6 eller 7... I vilket fall som hälst så älskar jag både Eric och novellen på den här UNDERBARA bloggen!



//Kram Bella


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0