Love is Calling Kapitel 7

-Passar den här, frågade hon och tittade ut från provrummet.
-Yes baby,sa jag kaxigt.
Som svar fick jag skratt.

- Om du vill ha den kan jag betala,sa jag.
-Nej men jag betalar den här,sa hon.

-Kom så betalar JAG,sa jag.
-Haha okej då snygging,sa hon kaxigt.

När klockan var fem gick vi till en resturang och åt.
Den här gången kunde jag inte säga imot så Moa betalade.

_______________________________________________________________________________________________


Det var ganska mycket folk på resturangen.
Men det var bara bra för då fick jag inte så mycket uppmärksamhet.
När vi ätit upp gick vi hand i hand fast vi hade bestämmt med att vänta med det.
Vi satte oss i bilen och jag la min hand på hennes ben och sa.
-Jag älskar dig.

Hon slängde sig på mig och kramade mig hårt och sa.
-Jag älskar dig mest av allt.

Vi kysstes och precis då kommer en blixt från en kamra.
Vi släpper varandra och åkte fort där ifrån.
Jag tog tag i hennes hand och körde med den andra.
Jag parkerade bilen och vi gick upp till lägenheten.
Vi satte på tv:n, det var inget bra så vi låg och myste med varandra.
Moas perspektiv:

Jag la mig ner i hans knä och tittade in i hans vakra bruna ögon.
Jag kände hur Eric flätade i sina fingrar i mitt hår.
Sen kom jag på att han snart ska till studion.
Jag reste mig upp och gick in i köket för att se var klockan var, den var halv sju.
Jag gick in till Eric med en ledsen min.
-Vad är det,sa han oroligt.
-Klockan är halv sju... och du ska ju till studion snart,sa jag ledsamt och satte mig i hans knä.
-Du kan föja med om du vill,sa han.
-Jag visste inte vad jag skulle säga så jag hoppade på honom och kysste han varma läppar.
-Så du vi  följa med?,sa han och skrattade.
-Det är klart jag vill inte vara ifrån dig,sa jag och kramade om honom.
Vill du sova här sen?,sa han.
-Ja!..., men jag måste ringa hem först och fråga om det är okej,sa jag.
*
-"Ja det är Lotta", sa mamma.
-Hej det är Moa kan jag sova här inatt,sa jag glatt.
Det blev tyst.
-Ja okej då men inget sånt nu ni har precis träffats,sa hon allvarligt.
-Jaja du behöver inte vara orolig.
-Så bra du kan komma oh hämta sov kläder och sånt sen,sa hon
-Japp vi ses,sa jag fort och sprang in till Eric som låg i sängen och sov.
Jag smög in och tänkte skrämma honom, men det gick inte så bra istället skrämmde han mig.
-Han skrattade bara och drog ner mig i sängen och vi kysstes i flera minuter.
Det känns som om tiden stannar när våra läppar möts.
*
Eric och Jason Gill satt och mixtrade med nya låtar som Eric just hade spelat in.
Jag rös när Eric sjung hans röst är så himla underbar.
Jag satt och tittde på Eric, de var så häftig att igår när jag vaknade upp så var jag ett stort fan av honom och nu är jag hans flickvän.
Jag har verkligen tur att jag har honom.
Jag hade inte märkt att de var klara med allt.
När Eric plötsligt sa:
-Ska vi gå då?.
Jag log bara och reste mig upp och tog tag i hans varma hand.
Jag lutade mig mot hans axel för och drog in hans underbara doft.

Hemma hos Eric:
-Du måste få träffa mina föräldrar, jag vet att de kommer gilla dig ,sa Eric när och tog sissta tuggan av köttförssåsen.
-Men de bor ju i helsingborg har du verkligen tid att åka ner dit,sa jag.
-Man kan ju ta ledigt,sa han med ett leénde som bara han kan göra.
-Men då får du göra det då,sa jag och blinkade med ena ögat.
Han tog upp mobilen ur fickan och slog ett nummer.
*
-Så då var det klart vi åker imorgon men, du måste väl fråga dina föräldrar?,sa han.
-Jaa men jag får säkert jag ska ju ändå flytta snart,så jag får göra vad jag vill.
-Ska du flytta?, varför inte flytta ihop med mig istället, sa han med samma söta leénde som förut.
-Får jag det?,sa jag.
-Det är klart,sa han och gav mig en varm kram.
Hos Moas föräldrar:

Pappa och Mamma verkar vara lite  lungnare den här gången.
-Mamma, kan jag följa med Eric till helsingborg imorgon,sa jag.
Jag var lite osäker men ändå inte.
-Jaa det är klart att du får,sa pappa.
-Tack!!!,men det var en annan sak också.
Jag tittade på Eric som nickade.
-Kan jag få bo hos Eric istället för flytta själv.
Det blev tyst.
Mamma och jag ska bara gå ut och prata om det här vänta lite, sa pappa oh reste sig upp från stolen.
Tänk om de skulle säga nej, de kanske tycker det är förtidigt
vi har ju bara varit ihop i två dagar.
Fast jag skulle ju flytta om 9 dagar.
Efter att ha varit borta i 5 minuter kom de tillbaka.
-Du får flytta ihop om du nu vill det,sa de och log.
Jag blev så glad så det ända jag fick ut var ett
-JAAA!
Mamma,pappa skrattade.
-Oj förlåt,sa jag.
Eric hjälpte mig att packa allt jag skulle ha med.
-Behöver du verkligen allt de här, skrattade Eric och bar ner min ena väska.
Jag skrattade bara.
Vi ställde ner väskorna i hallen.
Jag har aldrig varit i helsingborg men jag har alltid velat åka dit, det verkar så fint nere i skåne.
_____________________________________________________________________________________________
Inte jätte långt men det duger hoppas jag :) det kommer ett nytt kapitel imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer!!! Jättebra! :D

2012-01-04 @ 20:38:32
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Detta suger

2012-01-05 @ 19:43:42
Postat av: Anonym

Det gör det inte alls ! Det var jättebra

2012-01-05 @ 19:44:42
Postat av: Elin

Det var lite stavfel men annars var det jättebra!!!!

2012-01-05 @ 19:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0