Love is Calling Kapitel 6




Vi låg i min säng och myste lite.
-Jag älskar dig Eric, sa jag och kysste honom på munnen.
-Och jag dig, sa han med det vackraste leendet som finns.Jag märkte att jag och Eric  hade somnat för det stog någon vid dörren.
Det var mamma!
-Här ligger du och myser ser jag.
____________________________________________________________________________________________



-"Ee...vad gör du här, ska inte du jobba?",sa jag chockat.
-"Men Moa, du vet ju att jag alltid slutar tidigt på måndagar",sa mamma.
-Jag hade glömt det,sa jag.
-Och vem är det här då?, sa hon när hon såg någon ligga och snarka.

Jag tänkte precis svara hennes fråga när jag såg att hon redan hade sätt vem det var.
Mamma ståg med jätte stora ögon och bara stirrade på han.
-Det är ju ERIC SAADE!!!, skrek hon rakt ut och Eric skrek till.

Det var svårt att inte börja skratta.
Både mamma och pappa fick värsta chocken, fast det fick ju jag också på signeringen.
Vi  berätta hur vi träffades och jag har aldrig sätt henne så konsentrerad som nu.

Eric pespektiv:

Moas familj verkar jätte snälla.
Efter att ha pratat om hur vi träffades och lite andra saker bestämde Moa och jag att vi skulle åka till stan.
Vi sa hej då till Moas mamma och gick ut till bilen.
När vi kom in i bilen suckade hon.

- Ursäkta mina föräldrar de fattar någ inte att jag är tillsammas med dig,sa hon och tittade på mig med hennes
fina ögon.
-Haha det är bara roligt,sa jag och gav hennes en puss på kinden.

-Inte för att vara jobbig men varför valde du att bli ihop med mig, jag menar du kan ju bara peka på någon som
du vill ha,sa hon och tog tag i min hand.
-Hahah, men för att jag fall för just dig och ingen annan,sa jag och blinkade med ena ögat.

*
När vi kommit fram till stan bestämde vi för att inte verka som om vi är ihop.
Vi ska vänta med det ett litet tag.
Moa gick in i klädaffärer och jag följde efter, jag hade ingen lust att handla nya kläder idag.

-Passar den här, frågade hon och tittade ut från provrummet.
-Yes baby,sa jag kaxigt.
Som svar fick jag skratt.

- Om du vill ha den kan jag betala,sa jag.
-Nej men jag betalar den här,sa hon.

-Kom så betalar JAG,sa jag.
-Haha okej då snygging,sa hon kaxigt.

När klockan var fem gick vi till en resturang och åt.
Den här gången kunde jag inte säga imot så Moa betalade.
____________________________________________________________________________________________

Det blev verkligen JÄTTE kort men det är bättre än inget.
Jag kommer inte på något, jag ska börja tänka på något som kan göra novellerna spännande:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

JÄTTEBRA!! kan inte vänta tills nästa ;)<3

2012-01-01 @ 20:05:15
Postat av: Hanna Ahl

Hej!

Veckans blogg är utsedd på min blogg!

Kolla om du blev vinnaren, och i vilket fall så får du gärna vara med igen!

2012-01-02 @ 00:33:41
URL: http://hannamahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0